Veel gestelde vragen

Je maakt een keuze uit ons assortiment eventueel met een bijpassende vaas. Je vult de gegevens van de ontvanger in door middel van postcode en huisnummer. Je kiest een bezorgdatum en vult daarna je eigen gegevens in. Je kiest een kaartje en schrijft een tekst op het kaartje. Dat kaartje wordt aan het boeket gebonden. Controleer je bestelling en klik op betalen.
Nadat de betaling gelukt is en de bloemist de order heeft ontvangen krijg je een bevestiging via de mail met alle gegevens van de bestelling, maar ook met alle gegevens van de bloemist die de bestelling gaat bezorgen.
Dat kan, want in je bevestigingsmail krijg je de contactinformatie van de uitvoerend bloemist. Geef de wijzigingen wel zo snel mogelijk door.
De bloemist gaat de bestelling voor je bezorgen op de dag die je uitgekozen hebt tijdens het bestellen. Een dag na de bezorging ontvang je de factuur die je kunt gebruiken voor je boekhouding.
De ontvanger krijgt van de bestelling alleen het kaartje aan het boeket. U hoeft op het kaartje niet uw naam te vermelden.
Een boeket wordt altijd persoonlijk bezorgd door één van onze lokale bloemisten in de buurt. Mocht degene die het boeket in ontvangst moet nemen niet thuis zijn, dan vindt hij of zij een niet-thuiskaart in de brievenbus. Daarop staat wat de bloemist heeft gedaan. Het kan zijn dat het boeket bij de buren is afgeleverd of mee terug is genomen. In dat geval zal de bloemist op een ander moment alsnog proberen de bloemen te bezorgen. De ontvanger kan ook met de bloemist bellen om een aflevermoment af te spreken.
Als je de bestelling vandaag voor 13.00 uur (zaterdag 12.00 uur) kunt doen, is het mogelijk om nog voor vandaag te kiezen en zal de bloemist het vandaag bezorgen. Het is niet mogelijk om een bepaald tijdstip aan te geven.
De bezorgkosten zijn 5.95.
Als de bloemist de bloemen heeft bezorgd, zal hij dit bijwerken in ons systeem. Het kan zijn dat hij dat pas de volgende ochtend doet, omdat ze vaak tot laat bezig zijn om alle boeketten te bezorgen. Zodra de bloemist het bijgewerkt heeft ontvang je een bericht dat het boeket bezorgd is.
De betaling gaat altijd met een beveiligde verbinding naar onze betaalprovider PAY, waar je kunt betalen met Ideal en Paypal. Daar worden geen kosten voor in rekening gebracht.
WY Bloemisten gaat vertrouwelijk met je persoonlijke gegevens om. Lees het volledige privacy statement van WY Bloemisten.
Op alle bestellingen in het systeem van WY Bloemisten zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Lees de algemene voorwaarden onderaan deze pagina.
Om op rekening te kunnen kopen moet je een zakelijk account aanvragen. Dit kan heel eenvoudig. Na goedkeuring van het account is het mogelijk om al je zakelijke bestellingen te doen. Zakelijke bestellingen worden maandelijks gefactureerd. Om goedkeuring te krijgen moet er wel een geldig KvK-nummer en zakelijk emailadres ingevuld zijn.
Door in te loggen op je account kun je snel een eenvoudig je bestellingen doen en eventueel je abonnementen beheren. Je kunt meerdere bestellers toegang geven tot het systeem waarbij je 1 verzamelfactuur per maand ontvangt. Alle bestellingen kunnen voorzien worden van een kaartje met je eigen logo.
De bloemist zal verse bloemen leveren die normaal gesproken ongeveer 7 dagen moeten kunnen staan. Wij werken met natuurproducten dus het is goed mogelijk dat het boeket afwijkt van uw originele bestelling vanwege beschikbaarheid van bepaalde bloemen. Mocht het desondanks niet aan uw verwachtingen voldoen, neem dan contact op met de bloemist en vraag om een oplossing.
Doordat de producten een beperkte houdbaarheid hebben zijn ze uitgesloten van herroepingsrecht en kunnen dus niet geretourneerd worden.
Als uw bestelling niet voldoet aan de verwachting kan je altijd contact opnemen met de bloemist die zijn best zal doen om het probleem te verhelpen.